1. sesija – januar – Prva plemenita istina
30.JANUAR 2019 19H – SKYP KONFERENCIJA SA PAMELOM GEJL VAJT, Beogradski Bodhi Path
PROUČAVANJE I RAZGOVOR
2019: O čemu je Buda podučavao, od Valpole Rahule
Sesija 1
- U svom predgovoru autor navodi „osnovna i suštinska“ učenja svih budista. Koja su to učenja? Koja su vam poznata? Da li možete da opišete svako od njih ukratko?
- Šta mislite, da li je Budizam religija ili filozofija?
- O tri vrste vere ili poverenja. Postoje različiti prevodi tri termina koja Valpola Rahula pripisuje Asangi. ( gde ste nedavno čuli o Asangi????)
Potpuno i čvrsto ubeđenje da nešto jeste – Vera ispunjena poverenjem
Spokojno radovanje dobrim kvalitetima – Jasna/lucidna/inspirisana/živa vera
Težnja ili želja da se ostvari određeni cilj – Vera prožeta čežjom/težnjom
Dodatna promišljanja
Iz Gampopinog dela “ Ukras oslobođenja sačinjen od dragulja”, Glava 1: Buda priroda, primarni uzrok (oslobođenja):
Da bi se išlo putem vrlina potrebna je vera. Bez vere vrlina se ne može razviti u biću. Tako, sutra Deset darmi kaže ( šta je sutra ?) :
Vrli kvaliteti ne mogu se razvijati
U osobi koja nema veru,
Kao što zeleni izdanak
ne može niknuti iz spaljenog semena.
Takođe, sutra Venac Buda kaže:
Svetovna osoba sa malo vere
Ne može razumeti Budino prosvetljenje.
Dakle, potrebno je razviti veru. Sutra Plemenita, dubinska predstava kaže :
Ananda! Stopi svoj um sa verom.
To je zahtev Tatagate. ( šta je Tatagata?)
U tom slučaju, šta je vera. Postoji tri vrste vere: vera ispunjena poverenjem, vera ispunjena čežnjom i jasna vera.
III. VERA ISPUNJENA POVERENJEM
Razumite da ova vera zavisi od razumevanja istine o „uzroku i posledici“ – Istine o patnji koja proizilazi iz Istine o uzrokovanju. Pored toga, ona proizilazi iz verovanja da je sreće u svetu žudnje plod vrlih uzroka. Verovanja da je patnja u svetu žudnje rezultat nevrlih dela. Verovanja da je sreća dva viša područja rezultat postojanih uzroka. Verovanja da se kroz nevrla dela tela, govora i uznemiravajućih emocija, dobijaju pet nečistih skandi ( pitajte nekog od starijih učenika da objasni šta je skanda), koje se zovu Istina o patnji.
IV. VERA ISPUNJENA ČEŽNJOM
Razumevajući vanrednu prirodu neprevaziđenog prosvetljenja, sa dubokim poštovanjem ide se putem da bi se ono ostvarilo.
V. JASNA VERA
Jasna vera se javlja u umu koji se oslanja na Tri dragulja. Razvijte devociju i interes za Budu koji je učitelj koji pokazuje put, za Darmu koja postaje put, i za Sangu koja je vodič na ostvarenju puta. Abidarma ( šta je Abidarma? ) kaže:
Šta je vera? To je poverenje, čežnja i jasnoća u pogledu uzroka i posledice, istine i Tri dragulja.